ابحث في الموقع

تابعنا على جوجل نيوز

تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 هو عنوان مقالنا لهذا اليوم وهنقدم ليكم من خلاله مجموعة متنوعة من اقوي العاب الاندرويد والايفون حيث ان غالبية الالعاب التي سوف نقدمها لكم اليوم متوفرة علي متجر جوجل بلاي واب ستور فتابعوا معنا هذا المقال حتي النهاية .

تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

اللعبة الاولي : Marble Clash .

اسم اللعبةMarble Clash
نوع اللعبةالعاب اكشن
حجم اللعبة315 ميجا
الشركة المطورة للعبةEnraven Games
الاصدار الرسمي للعبةمن رابط خارجي
متطلبات التشغيلاندرويد 5.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلايغير متوفر
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلايغير متوفر
تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Marble Clash والتي تعتبر واحدة من اقوي العاب الاكشن ولكن للاسف اللعبة تم حذفها من متجر جوجل بلاي وهي بحجم 315 ميجا ومن انتاج وتطوير شركة Enraven Games ده غير انها مش محتاجة امكانيات عالية لتشغيلها لانها بتعمل علي اندرويد 5.0 او احدث طبعا ونقدمها لكم من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Marble Clash واحدة من اجمل واخف العاب حروب الروبوتات اللي ممكن تلعبها علي موبايلك وعلي الرغم من اللعبة من الالعاب الاوفلاين الا انها تعتبر من العاب الباتل رويال وده بسبب تقليل او تصغير حجم الخريطة بعد كل جولة اللي هي نفس فكرة الزون في العاب الباتل رويال زي ببجي او فري فاير .

اما قصة اللعبة بقي فهي عبارة عن روبوت بينزل في معركة متكافئة الي حد ما ضد خصومك من الروبوتات والخريطة نفسها اللي بتدور فيها احداث القصة متقسمة الي اربع اجزاء والجيم بلاي متقسم الي اربع جولات مع نهاية كل جولة بيتم استبعاد جزء من الخريطة مع نص الاعبين الاقل تجميعا للعملات.

هتقولي عملات ايه هقولك دي بقي الهدف من اللعبة اللي هو انك تجمع اكبر عدد من العملات عشان تقدر انك تفوز وبالذات في الجولة الرابعة اللي بيكون فيها مساحة اللعب قليلة جدا لانك انت وخصومك بتلعبوا تقريبا في ربع الخريطة فقط .

وطبعا زي منتا شايف جيرافيك اللعبة حاجة عظيمة جدا علي الرغم من ان اللعبة حجمها مش كبير حوالي 300 ميجا لكن الرسومات فيها كويسة جدا وهتحس كدة ان الانيمشن واقعي شوية بالذات واانت بتحول شخصيتك من وضع الكورة الي وضع الروبوت .

اللعبة الثانية : Robbery Madness Classic .

اسم اللعبةRobbery Madness Classic
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة26 ميجا
الشركة المطورة للعبةMarek Klvaňa
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 4.4 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.4
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 الف عملية تحميل
تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Robbery Madness Classic والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك تقييم 4.4 مع عدد مرات تحميل باكثر من 100 الف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة Marek Klvaňa ونقدمها لكم بحجم 26 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Robbery Madness Classic ودي بقي من العاب المغامرات المميزة وقصتها بتبدء مع راجل عجوز بيبدء في العمل كحرامي ومتستغربش لان دي بجد قصة اللعبة وبيبدء باول محاولة سرقة ليه في مول كبير وهدفه من اول عملية ليه هو سرقة بعض الاشياء من المول لتسليمها لرئيس العصابة اللي انضم ليها .

طبعا بطل قصتنا ملوش اي علاقة بالسرقة ولا عنده اي ادوات يستخدمها ولا حتي مهارات التخفي او التنكر من كاميرات المراقبة او الروبوتات الموجودة في المول لحمايته من اللصوص ولكنه بيعتمد علي خطة مضحكة بعض شوية وهي انه بيتخفي في حمامات المول ويستني لغاية باليل ويبدء في محاولة السرقة .

كنا قولنا ان انظمة حماية المول عبارة عن كاميرات مراقبة بالاضافة الي روبوتات بتعمل حاجة كدة زي الدوريات في المول لتامين المول من السرقة وهنا بقي بيظهر حاجة غريبة وهي ان الروبوتات بتتكلم مع بعضها وبتعطيك وبيظهرلك من المحادثة بينهم وبين بعض تلميحات لاهم الحاجات الي ممكن تسرقها من المول وكمان الغرف السرية .

فكدة يبقي هدفك الاساسي من اللعبة هو سرقة حاجات مهمة عشان ترجع بيها لرئيس العصابة اللي انت انضميت ليها ولازم تركز وتشوف فرصة مناسبة عشان تقدر تطلع للمول وانت متخفي بعيد عن الكاميرات وبعيد عند الروبوتات .

اللعبة الثالثة : Bionix .

اسم اللعبةBionix
نوع اللعبةالعاب مغامرات
حجم اللعبة65 ميجا
الشركة المطورة للعبةJust For Fun Games
الاصدار الرسمي للعبةمن متجر جوجل بلاي
متطلبات التشغيلاندرويد 6.0 او احدث
التقييم علي متجر جوجل بلاي4.2
عدد مرات التحميل من متجر جوجل بلاياكثر من 100 الف عملية تحميل
تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

نقدم لكم يا اصدقائي من خلال مقال اليوم اللعبة الرائعة والمتميزة Bionix والتي تعتبر واحدة من اقوي وافضل العاب المغامرات الموجودة علي متجر جوجل بلاي حيث ان هذه اللعبة تمتلك تقييم 4.4 مع عدد مرات تحميل باكثر من 100 الف عملية تحميل كما انها من انتاج وتطوير شركة Just For Fun Games ونقدمها لكم بحجم 65 ميجا فقط من خلال مقال اليوم تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 .

لعبة Bionix هى واحدة من اجمل العاب المحاكاة وقصة اللعبة بتبدء مع كائن غريب الشكل لكنه بيقدر انه يتغذي علي المخلوقات اللي حوليه زي الديدان والبكتريا والطحالب وكل احداث اللعبة دي بتدور داخل المياه .

وطبعا كل مهتاكل كتير من المخلوقات الموجودة في اللعبة اللي عددهم اكتر من 50 نوع مختلف كل مهتطور وتاخد جيناتها وحمضها النووى وهيكبر حجم المخلوق اللي بتلعب بيه فممكن ياكل الميكروبات والخلايا والطحالب والديدان وهى تشبة لعبة Spor لانك تقدر فيها تغير اجزاء من الجسم او اضافة جزء اخر .

فيديو مقترح من قناتنا علي اليوتيوب .

https://www.youtube.com/watch?v=45AecnZUkNY

بلغ عن رابط لا يعمل او مشكلة تواجهها .

وبكدة يا اصدقائي نكون وصلنا لنهاية مقال بخصوص تحميل افضل العاب الاندرويد والايفون 2022 ، اذا واجهتك اي مشكلة يمكنك التواصل معنا عبر التعليقات .

مقالات مميزة أكيد هتعجبك .

قيم المقال
تعليقات (0)
إغلاق
انضم الى قناه التلجرام
انضم الى الواتساب
اشترك معنا نعم لا